Fandom

Freeciv

Els dotze passos de Gregurabi

180pàgines en
aquest wiki
Add New Page
Discussió0 Share

Programa per a dominar el món

Pas 1. Obre la pestanya Ciència i canvia el teu objectiu a Monarquia.
Pas 2. Canvia la ràtio de ciència al màxim (60% a les últimes versions).
Pas 3. Mou el teu Explorador per conèixer el màxim de terreny possible. Utilitza els Colons per a construir un parell de ciutats separats per unes 4 caselles. Canvia la producció d'aquests Colons de Guerrers a més Colons. Quan n'hagis construit, l'objectiu és créixer *ràpidament*.
Pas 4. Mentrestant, continua utilitzant el teu Explorador per explorar. A mà. Intenta moure't cap a fora en forma d'espiral. Entra de seguida a totes les cabanes que puguis. Si perds l'Explorador a una cabana, només patiràs una mica més, però val la pena arriscar-se.
Pas 5. Sempre que construeixis uns nous Colons, utilitza'ls per construir una nova ciutat, separada per 3 o 4 caselles. Llavors construeix més Colons a aquesta ciutat. Utilitza tantes peces d'or com puguis per acabar de construir Colons.
Pas 6. Uns 2 torns abans de que aconsegueixis Monarquia, fes una revolució.. Fins i tot amb Anarquia, aconsegueixes una bombeta per torn i per ciutat. L'ideal és que aprenguis Monarquia abans mateix del final de la revolució. Si la teva revolució s'acaba massa d'hora, comença'n una altra. Converteix-te en Monarquia. La Monarquia és el millor govern possible per al creixement de ciutats, perquè no tens la penalització en menjar d'Anarquia/Despotisme, però els teus Colons només gasten una unitat de menjar per torn. La teva gent s'atiparà i criaran com conills, sobretot si tenen a prop peixos o caça. Més endavant faràs irrigacions, és clar, cosa que encara ajuda més. Un cop hagis après Monarquia, el teu objectiu científic l'has de decidir tu. Depèn del teu estil i/o situació. Intenta d'agafar la República, el Comerç, Viatges Marítims i/o Invenció. Posa la teva taxa de ciència al màxim.
Pas 7. Un cop tinguis unes 8 o 10 ciutats, comença a construir Meravelles. Les Piràmides són una de les millors meravelles amb què pots començar. Si aconsegueixes la tecnologia «Comerç», podràs construir Caravanes per accelerar la producció de les meravelles. Fes camins i irriga unes quantes caselles.
Pas 8. Si ets en una illa, o has perdut el teu Explorador, en convé focalitzar-te en la tecnologia naval ben aviat. Obté Viatges Marítims, i després Motor de Vapor en un temps raonable. Les patrulleres destrossen els IA al principi de la partida. Viatges Marítims depèn de Cartografia, així que tindràs Trirrems per exploració i possiblement transport. També permet Ports (més menjar = més creixement = més poder) i un Explorador o dos de recanvi. Posa un dels teus exploradors al punt àrtic més pròxim i deixa'l que doni la volta al món, agafant barraques. Et convé fer-ho d'hora, però, perquè l'IA construirà ciutats a les zones àrtiques, i el teu explorador estaria en perill.
Pas 9. Si ets en un continent amb rivals IA, et caldrà eliminar-lo/los. Això requereix una estratègia inicial força diferent (i és molt més difícil, perquè aquí és on l'IA treballa millor). Desvia el teu equilibri comercial de la ciència cap a l'or. Construeix diplomàtics i les unitats defensives millors que puguis, i algunes ofensives de bones. Si els teus enemics tenen molts ciutats costaneres, pots bombardejar-les amb patrulleres. Fins i tot encara que no hi enviïs unitats terrestres per ocupar les ciutats enemigues un cop n'hagis matat tots els habitants amb patrulleres, l'IA s'espantarà, i construirà més defensors a la ciutat, que pots continuar liquidant. (Evidentment, ataca només si guanyes les batalles fàcilment, i no ho facis mai amb un vaixell ferit. La idea aquí és no perdre res; retira els vaixells ferits a la teva ciutat més pròxima perquè puguin reparar-se més ràpid i després, torna'ls a enviar a matar més enemics). Carrega't també qualsevol unitat enemiga que s'ofereixi (catapultes solitàries, etc.) Compra unes quantes ciutats enemigues amb diplomàtics. Que la pressa no et faci entrebancar. Un cop controlis el teu continent, bàsicament ja has guanyat la partida; els tres passos següents només són neteja.
Pas 10. No t'oblidis de continuar creixent, encara que pots afluixar una mica al cap d'una dotzena de ciutats, o així (segons com estigui de ple el mapa). Expandeix-te a les illes properes, incloses estacions àrtiques. Canvia a la República quan ja no hi hagi perill que els enemics et conquereixin perterra, i tinguis temples a les ciutats més grans. Que la teva gent tingui alguns luxes, i construeix rutes comercials. Construeix una Hisenda. Acumula uns quants diplomàtics; no gasten manteniment.
Pas 11. Concentra't en les tecnologies navals. Obté Guerra Amfíbia, i construeix uns quants marines veterans. Construeix naus de combat bones (veteranes) i uns quants transports decents. Fes el Taller de Leonardo d'hora, així les teves unitats aniran millorant soles. No aprenguis Automòbil. Pots tenir *míssils* sense automòbil. Fes Magallanes, i si encara queda el Far, fes-lo. No siguis el primer d'aprendre Magnetisme si tens el Far. La teva flota d'atac consistirà en un transport, almenys un marine, i tants vaixells de guerra com vulguis. (A aquestes alçades, probablement el millor són els creuers, per tant treballa amb aquest objectiu; conforma't amb els destructors mentre et funcionin). Fes servir els teus vaixells de guerra per buidar una ciutat enemiga que t'agradaria tenir, després mou-hi el teu transport al costat mateix, i descarrega un marine que pugui entrar directament a la ciutat i prendre-la. Després mou-hi el transport i almenys un vaixell de guerra (encara que estigui ferit). Al següent torn, torna a posar el marine al transport. Fes servir els vaixells de guerra per buidar una altra ciutat pròxima, i després mou-hi el transport i fes que el marine (el mateix!) conquereixi aquesta ciutat. El teu vaixell de guerra queda defensant la ciutat que acabaves de conquerir mentre es va reparant. En aquest punt, l'IA no s'hi tornarà, però, perquè ara mateix està terroritzat i està intentant posar més unitats defensives a les seves ciutats. Ciutats que, per cert, estàs a punt de prendre-li. Quan et sembli que estàs preparat per treure els vaixells ocupants, pots deixar que les ciutats ocupades construeixin les seves pròpies unitats defensives per rellevar-los. Però no et caldran gaire estona; si prens aquest continent/illa prou ràpid, pots deixar les ciutats sense defensa. Quan vegis un vaixell de l'IA, enfonsa'l, sobretot si porta alguna cosa (té un '+'). Si controles el mar, l'IA no pot ni acostar-se a les teves ciutats del continent original, encara que no estiguin defensades. No deixaràs que l'IA sobrevisqui prou estona com per remuntar el vol.
Pas 12. Per variar, sobretot si acabes de prendre una capital enemiga, pots comprar ciutats enemigues amb diplomàtics/espies. Els espies són millors, és clar, perquè de vegades sobreviuen. Assegura't de fer que la ciutat origen de l'espia sigui una ciutat teva pròxima, perquè quan torni continuï estant al front de batalla. Les ciutats IA són una autèntica ganga, i de vegades arreplegues una colla d'unitats defensives prou bones, i potser un vaixell o dos per gairebé res. I el Leonardo t'ajudarà a millorar-les.

Més wikis de Wikia.

Wiki aleatori